راه اندازی شیرینی فروشی در سراسر ایران

راه اندازی شیرینی فروشی و قنادی از حرفه هایی است که بازار بسیار بزرگی در ایران دارد. در راه اندازی شیرینی فروشی به امکانات و مهارت های خاصی نیاز می باشد.

راه اندازی شیرینی فروشی در ظاهر شغل جذاب و البته شیرینی به نظر می رسد. شیرینی فروشی شغلی که هیچ وقت بدون مشتری نمی ماند بخصوص که اکثر ایرانیان همیشه در طول مناسبت ها و ایام زندگی بر اساس عادت و سنت به پذیرایی از میهمانان خود می پردازند. اما لازم است برای راه اندازی شیرینی فروشی، مقدمات مهمی را در نظر بگیرید. در اینجا ما می خواهیم در مورد راه اندازی  شیرینی فروشی با توجه به مهارت ها و تجهیزاتی که مورد نیاز هست اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم.

معرفی قنادی و شیرینی فروشی

شغل شیرینی فروشی یا به عبارت دیگر قنادی به پخت انواع شیرینی تر و خشک، کیک ها، شکلات ها، بیسکویت ها و نان های فانتزی و فروش آنها گفته می شود. قنادی در ایران سابقه  و پیشینه ی قدیمی دارد و یکی از مشاغلی است که توانسته خود را در طول دورانها حفظ کند.

اما اگر شما می خواهید در راه اندازی شیرینی فروشی اقدام کنید، لازم است با مهارت ها و وسایلی که مورد نیاز هر قنادی هست آشنا بشوید.

ارزیابی فرصت های شغلی در راه اندازی شیرینی فروشی

در راه اندازی شیرینی فروشی، بکارگیری نیروهایی متعهد و کاربلد نقش مهمی دارد. قنادی های بزرگ که تامین کننده ی شیرینی مراسمات و جشن ها هستند، متشکل اند از ده ها کارگاه که برای هر کارگاه ۵ نفر مورد نیاز است که به طور مثال برای یک قنادی، ۵۰ کارگاه و ۲۵۰ نفر پرسنل در راه اندازی شیرینی فروشی نقش دارند. این قنادی ها هر ساله نیاز شیرینی جات تعداد زیادی از مراسم ها را تامین می کنند. برای راه اندازی شیرینی فروشی  کوچک معمولا تعداد کارگاه و افراد کمتری مورد نیاز می باشد.

گردش مالی شیرینی فروشی ها

با توجه به آمارها در کل کشور حدود سی هزار واحد صنفی در این حرفه مشغول بکارند که در ۲ هزار تای آن در تهران فعالیت دارند.

اگر بخواهیم در ایام عید، شهر تهران را در نظر بگیریم و یک محاسبه به اصطلاح سرانگشتی انجام دهیم، با توجه به مراجعه روزانه ۱۰۰۰ نفر در این ایام و میانگین خرید ۵ کیلوگرم شیرینی با قیمت میانگین کیلویی ۱۵ هزار تومان می توان دریافت که گردش مالی در ایام عید روزانه ۷۵  میلیون تومان می باشد که کل این گردش در ایام نوروز حدود ۱۲۵۰ میلیارد تومان می باشد.

البته این رقم به طور متوسط و میانگین در نظر گرفته شده که می تواند در فروشگاه های مختلف متفاوت باشد و همچنین این ارقام را باید در کنار هزینه های هر قنادی در نظر گرفت، هزینه هایی شامل : قبوض آب، برق، گاز، دستمزد کارگران، مالیات و دیگر هزینه های جانبی.

بیشترین گردش مالی قنادان را می توان در ایامی چون نوروز و ماه رمضان دانست.

راه اندازی شیرینی فروشی :

برای راه اندازی شیرینی فروشی، لازم است شما در زمینه های مختلفی که مربوط به این تخصص می شود ، مهارت و دانش کافی داشته باشید. علاوه بر این شما باید امکانات لازم برای این کار را در کنار نیروی ماهر و کاری در محیطی جدا داشته باشید. سوددهی در این شغل نیازمند تداوم کار است و ممکن است در اوایل کار سوددهی مورد انتظار را نداشته باشید.

قدم اول : تحقیق و مشورت با افراد متخصص

می دانیم که اکثر افراد برای رسیدن به موفقیت تلاش خودشان را به کار می گیرند تا به هدفشان برسند اما باید توجه کرد که یکی از عواملی که باعث ناکامی این افراد می شود، خود محوری و عدم مشورت با دیگران به خصوص افراد با تجربه در آن زمینه می باشد.

برای شروع راه اندازی شیرینی فروشی نیاز هست تا اطلاعات کلی و جزئی از این حرفه بدست بیاوریم. اما باید در نظر داشت که در راه اندازی شیرینی فروشی تنها این موارد کافی نیست. برای وارد شدن به این حرفه، لازم است با افرادی که در این زمینه تجربه دارند، مشورت کرد تا بتوانیم با بهره گیری از آن سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشیم.

ایران کیچن با سابقه ی فعالیت در راه اندازی شیرینی فروشی و آشنایی کامل در این زمینه، می تواند با ارسال کارشناسان مجرب خود به سراسر کشور، شما را در ایجاد و راه اندازی شیرینی فروشی، با اطلاع و بازدهی بیشتر یاری کند.

قدم دوم : کسب مهارت ها در شیرینی فروشی

برای راه اندازی شیرینی فروشی، لازم است شما به عنوان کسی که مبتدی هستید، مهارت ها و دانش اولیه ای  را در این زمینه بدست آورید. برای کسب این مهارت قنادی می توانید به آموزشگاه ها، هنرستان ها و کارگاه های مهارت آموزشی قنادی مراجعه کرده و به یادگیری آن بپردازید که لازم است برای یادگیری، زمان مناسب و کافی را صرف کنید.

  • آموزش دستورالعمل ها و معیارهای پخت صحیح انواع شیرینی، کیک، دسر و … .

  • آشنایی مقدماتی با وسایل شیرینی پزی

  • نحوه رعایت موارد بهداشتی در تهیه شیرینی ها

  • آشنایی با مواد مورد نیاز، تشخیص کیفیت مواد بکار رفته و نگهداری صحیح

  • طراحی و تزیین کیک ها و شیرینی ها

  • نحوه ی صحیح استفاده از تجهیزات و بکارگیری آنها در قنادی ها

  • طراحی و تجهیز و راه اندازی کارگاه و فروشگاه های شیرینی فروشی

  • نحوه ی بسته بندی شیرینی

یادگیری این موارد برای پیشرفت و تسلط کافی بر این حرفه تاثیر بسزایی دارد.

قدم سوم : تهیه امکانات و تجهیزات لازم

از جمله موارد دیگر برای راه اندازی یک شیرینی فروشی، می توان به امکانات و تجهیزات مخصوص این حرفه اشاره کرد.

شرکت ما می تواند با تامین و ساخت سفارشی قطعات مورد نیاز با گارانتی و خدمات پس از فروش، دغدغه شما را در این زمینه برطرف کند.

از جمله وسایلی که مورد نیاز قنادی ها می باشد می توان به :

  • تجهیزات لازم برای گرم کردن و پخت

  • تجهیزات لازم برای نگهداری و حفظ شیرینی جات

  • فرهای مخصوص شیرینی پزی

  • مخلوط کن های بزرگ صنعتی

  • دستگاه های میکسر و همزن

  • دستگاه خمیرگیر

  • انواع یخچال ها (یخچال های ویترینی، هایپرمارکتی، صنعتی ، مکعبی ، آکواریومی  و شیرینی فروشی)

  • قالب های مختلف برای شیرینی پزی

و …  اشاره کرد.

قدم چهارم : تهیه مواد اولیه

از جمله مواد اولیه ای که در راه اندازی شیرینی فروشی مورد نیاز می باشد می توان به آرد مخصوص، شکر سفید، روغن صاف یا قنادی، کره، نمک میوه، جوش شیرین، شکر قهوه ای، شکلات، وانیل، زعفران، نشاسته، شکر، کاکائو، کشمش، گردو، کنجد، پودر قند، پسته، خامه، شکلات، انواع اسانس ها، بیکینگ پودر، مغزهای آجیل، میوه های خشک و انواع میوه تازه و پودر قند اشاره کرد.

مجوز ها

قنادان برای راه اندازی شیرینی فروشی و این حرفه نیاز دارند تا همانند سایر مشاغل مشابه، اجازه ی کار از اتحادیه مربوطه (قنادی) اخذ کنند. پروانه کسب اینگونه مشاغل پس از این که گواهی حسن سابقه را از مراجعی چون اماکن و همچنین گواهی سلامت را از اداره بهداشت اخذ کردند، صادر خواهد شد.  همچنین این گونه مشاغل نیازمند اخذ اسناد و مجوزهایی از سازمان غذا و دارو می باشد.

بالا بودن هزينه هاي دیگر از جمله: ماليات، بيمه و همچنین وجود نوسان در هزینه های مواد اولیه، بخصوص در تخم مرغ و روغن می‌تواند مشکلاتی در این حرفه بوجود آورد. با این حال هر واحد قنادی برای ۵ تا ۶ نفر می‌تواند ایجاد اشتغال کند.

جهت اطلاعات بیشتر و ارسال کارشناس با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

جهت سفارش اینترنتی و دریافت مشاوره برای خرید هر محصول با شماره ثابت ۵۵۳۲۶۳۱۳-۰۲۱ یا ۰۹۱۰۸۸۳۳۶۰۳ کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

همکاران و مصرف کنندگان گرامی جهت هر گونه انتقاد و پیشنهاد با شماره ۰۹۱۲۲۷۷۷۶۴۰ مدیریت در تماس باشید.



ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *